چکيده
در قسمتهاي قبل مراحل تفكر رياضي مورد بحث قرار گرفت در اين قسمت ابتدا اشاره اي مختصر به مراحل تشكيل مفهوم در ذهن مي شود پس از آن با توجه به مراحل رشد تفكر به ذكر مثالهايي از تشكيل مفاهيم پرداخته مي شود. از آنجا كه ضعف دانش آموزان در يادگيري رياضيات و به كار گيري آن ناشي از عدم شناخت مفاهيم رياضي است، سعي شده است تا مفاهيمي انتخاب شوند كه گر چه ظاهرا، از نظر آموزشي مشكل تر هستند، از نظر بنيادي از جمله اساسي ترين مفاهيم رياضي به شمار مي آيند. ضمنا ذكر اين مثالها را بايد به عنوان روشي براي تدريس اين گونه مفاهيم به حساب آورد.