-
شماره رکورد
9310
-
شماره راهنما
9310م
-
پديد آورنده
كراچيان، آذر
-
عنوان مقاله
بررسي تأثير عناصر برنامه درسي موجود فيزيك 1 و آزمايشگاه در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان
-
مشخصات ظاهري
15ص.
-
چکيده
هدف اصلي در پژوهش حاضر، بررسي ديدگاه دبيران فيزيك سال اول دبيرستان در مورد نقش عناصر برنامه درسي موجود فيزيك 1 ﴿اهداف، محتوا، راهبردهاي تدريس، مواد آموزشي، فعاليت هاي يادگيري، زمان، فضا، گروه بندي و ارزشيابي﴾ در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان اين پايه بود. عناصر مذكور در اين پژوهش در دو بعد وضع مطلوب و وضع موجود، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته، بر روي 150 نفر از دبيران فيزيك 1 كه با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي انتخاب شدند مورد بررسي قرار گرفت. نتايج به دست آمده نشان داد كه: همه عناصر نه گانه برنامه درسي فيزيك 1 و خرده مولفه هاي آن در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان از اهميت زيادي برخوردارند، ولي علي رغم اهميت بالايي كه دبيران به آنها داده اند، اين عناصر و خرده مؤلفه هاي آن در برنامه درسي موجود مورد توجه قرار نگرفته و در نهايت، برنامه درسي موجود به طور معناداري از برنامه درسي مطلوب فاصله گرفته است. از نظر دبيران در برنامه درسي مطلوب عناصر فعاليت هاي يادگيري، فضا، راهبردهاي تدريس و زمان به ترتيب به عنوان مؤثرترين عناصر در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان هستند.در حالي در برنامه درسي موجود علي رغم فاصله اي كه با برنامه درسي مطلوب دارد عناصر محتوا، ارزشيابي، اهداف و فعاليت هاي يادگيري به ترتيب به عنوان مؤثرترين عناصر در نظر گرفته شده اند.
-
توصيفگر فارسي
عناصر برنامه درسي , درس فيزيك , پيشرفت تحصيلي
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
شاپا
12351735
-
وضعيت نشر
تهران موسسه پژوهشي برنامه ريزي درسي و نوآوري هاي آموزشي
-
سال
1394
-
ماه
تابستان
-
شماره سريال
54
-
صفحه
32-46
-
لينک به اين مدرک :