-
شماره رکورد
9313
-
شماره راهنما
9313م
-
پديد آورنده
محموديان، حسن
-
عنوان مقاله
اثربخشي آموزشي راهبردهاي مديريت زمان بر بهبود مهارت هاي مطالعه و تعلل ورزي دانش آموزان
-
مشخصات ظاهري
17ص.
-
چکيده
هدف اين مطالعه بررسي اثربخشي آموزش راهبردهاي مديريت زمان بر بهبود مهارت هاي مطالعه و تعلل ورزي دانش آموزان پسر بود. اين پژوهش به شيوه آزمايشي و با طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه كنترل اجرا شد. جامعه آماري پژوهش كليه دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهرستان نورآباد ﴿دلفان﴾ در سال تحصيلي 92-91 بود. نمونه پژوهش شامل 400 نفر از دانش آموزان پسر دوره متوسطه بود كه از ميان مدارس اين شهرستان به روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب و به صورت تصادفي در دو گروه آزمايش و گواه گمارده شدند ﴿براي هر گروه 25 نفر﴾، بدين صورت كه از بين 400 دانش آموز 50 نفر از دانش آموزاني كه 2 انحراف نمره بالاتر در مقياس تعلل ورزي دريافت كرده بودند به صورت تصادفي انتخاب شدند و به صورت تصادفي نيز در دو گروه آزمايش و گواه گمارده شدند. براي جمع آوري داده ها از پرسش نامه مهارت هاي مطالعه و تعلل ورزي استفاده شد. نتايج تحليل كوواريانس چند متغيري mancova نشان داد كه آموزش راهبردهاي مديريت زمان بر بهبود مهارت هاي مطالعه و تعلل ورزي دانش آموزان مؤثر بوده است 0.001 > p از آنجا كه آموزش مهارتهاي مديريت زمان ميتواند بر ايجاد اعمال و بينش هاي نو و اصيل تأثير مهمي داشته باشد، و با توجه به اين كه زمان يك منبع محدود به شمار مي آيد لزوم مديريت آن به خصوص در محيط هاي آموزشي و براي دانش آموزان از اهميت بالايي برخوردار است.
-
توصيفگر فارسي
آموزش راهبردهاي مديريت زمان , مهارت هاي مطالعه , تعلل ورزي , دانش آموزان
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
شاپا
12351735
-
وضعيت نشر
تهران موسسه پژوهشي برنامه ريزي درسي و نوآوري هاي آموزشي
-
سال
1394
-
ماه
تابستان
-
شماره سريال
54
-
صفحه
84-100
-
لينک به اين مدرک :