-
شماره ركورد
1035
-
پديد آورنده
آزادي، نفيسه
-
عنوان مقاله
ارزيابي تفكر آماري دانشجو معلمان كارشناسي رشته آموزش رياضي در مبحث سواد نموداري بر اساس چارچوب وايلد و فنكوچ
-
تنالگان
انجمن آمار ايران
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
هدف اين پژوهش بررسي تفكر آماري دانشجو معلمان كارشناسي رشته آموزش رياضي در مبحث سواد نموداري بر اساس چارچوب وايلد و فنكوچ
است. پرسشنامه اي با توجه به ابعاد اين چارچوب شامل 9 سؤال با تمركز بر سواد نموداري (نمودار جعبه اي) طراحي شد. سؤالات بر اساس
مؤلفه هاي چارچوب وايلد و فنكوچ، طبقه بندي شدند. پرسشنامه توسط 50 دانشجو معلم رشته آموزش رياضي دانشگاه هاي فرهنگيان و تربيت
دبير شهيد رجايي (دختر و پسر) تكميل گرديد. پاسخ ها بر اساس چارچوب واتسون كه جرح وتعديل يافته اي از مدل سولو است، سطح بندي شدند.
تفاو ت هاي جنسيتي دانشجو معلمان از نظر آماري معنادار نبود. با توجه به يافته هاي پژوهش، كمي بيش از نيمي از دانشجو معلمان به سؤالات
مربوط به تمامي مؤلفه ها (مؤلفه هاي تشخيص نياز به داده، تبديل عددي براي تسهيل درك، در نظر گرفتن تغييرپذيري، استدلال با مدل هاي آماري
و ادغام آماري و زمينه اي) در سطح رابطه اي پاسخ دادند. كمترين درصد پاسخگويي مربوط به مؤلفه استدلال با مدل هاي آماري است ( 51 درصد).
به اين معني كه دانشجو معلمان توانايي كمي براي سواد نموداري و خواندن و تفسير نمودارها دارند. نتايج، عملكرد متوسط دانشجو معلمان در
مؤلفه هاي تفكر آماري را در مبحث سواد نموداري نشان داد.
-
توصيفگر فارسي
دانشجو معلمان , تفكر آماري , چارچوب واتسون , سواد نموداري , چارچوب وايلد و فنكوچ
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
انديشه آماري
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1401
-
شماره سريال
54
-
صفحه
1-13
-
ماه
پاييز و زمستان
-
لينک به اين مدرک :