-
شماره ركورد
478
-
پديد آورنده
همتي علمدارلو، قربان
-
عنوان مقاله
حمايت و مداخله رفتاري مثبت براي دانش آموزان با مشكلات رفتاري- هيجاني
-
مشخصات ظاهري
6ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه و هدف: مشكلات رفتاري-هيجاني دان شآموزان با نر خ بالايي از معضلات اجتماعي همراه است و براي معلمان، خانواده و خود
كودكان مشكلات بسياري را ايجاد م يكند، بنابراين مستلزم توجه ويژه مسئولان و دس تاندكاران تعليم و تربيت است. در اين راستا، حمايت
و مداخله رفتاري مثبت، نوعي رويكرد آموزشي است كه م يتواند براي كاهش و حذف مشكلات رفتاري-هيجاني دان شآموزان راهگشا باشد.
حمايت و مداخله رفتاري مثبت، رويكردي است براي افزايش رفتار اجتماعي، بهبود پيامدهاي بلندمدت زندگي در آينده و كاهش رفتارهاي
چال شبرانگيز كه م يتواند جايگزيني مناسب براي رويكردهاي تنبيهي سنتي باشد.
نتيج هگيري:ب هطوركلي م يتوان گفت رويكرد حمايت و مداخله رفتاري مثبت م يتواند حس انگيزش را در دان شآموزان با مشكلات
رفتاري-هيجاني افزايش داده و تاثير مثبتي در كاهش رفتارهاي مشك لآفرين، تنظيم هيجاني و پيشرفت تحصيلي اين دان شآموزان داشته
باشد. درواقع رويكرد حمايت و مداخله رفتاري مثبت م يتواند راهكارهاي غيركارآمد در مدارس را تغيير دهد و محيطي مثبت و قابل
پي شبيني براي دان شآموزان با مشكلات رفتاري-هيجاني فراهم كند. در اين مقاله پس از بيان مقدم هاي كوتاه، تعريف رويكرد حمايت و
مداخله رفتاري مثبت ارايه شده، سپس تاريخچه رويكرد حمايت و مداخله رفتاري مثبت آورده شده است. در ادامه ضرورت و اهميت
رويكرد حمايت و مداخله رفتاري مثبت، سطوح حمايت و مداخله رفتاري مثبت و كاربرد رويكرد حمايت و مداخله رفتاري مثبت براي
دان شآموزان با مشكلات رفتاري-هيجاني در ايران ارايه شده و در پايان نتيج هگيري صورت گرفته است.
-
توصيفگر فارسي
حمايت و مداخله رفتاري مثبت , مشكلات رفتاري- هيجاني , دانش آموزان
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1396
-
دوره
17
-
جلد
3
-
شماره سريال
146
-
صفحه
45-50
-
ماه
مرداد و شهريور
-
لينک به اين مدرک :