- 
            
شماره ركورد
492
         
        - 
            
پديد آورنده
عاشوري، محمد
         
        - 
            
عنوان مقاله
كودكان با اختلال يادگيري ويژه: شناسايي، ارزيابي و رهنمودهايي براي معلمان و والدين
         
        - 
            
مشخصات ظاهري
10ص.
         
        - 
            
يادداشت - جزئيات
         
        - 
            
چكيده
زمينه: در جديدترين تعريف اختا ل يادگيري ويژه كه در سال 2013 توسط انجمن روا نپزشكي آمريكا در ويرايش پنجم
راهنماي آماري و تشخيصي اختلا لهاي رواني به عمل آمده، اختا ل يادگيري ويژه به عنوان يك اختال رشد يعصب
مطرح شده كه بر يادگيري تأثير م يگذارد. در اين ويرايش اصطاح ناتوان ي يادگيري به اختا ل يادگيري ويژه تغيير نام يافته
است. رويكردهاي شناسايي اختال يادگيري ويژه در حال تغيير است و در حقيقت، شامل رويكرد انداز هگيري مبتني بر برنامه
درسي، الگوي پژوه شمحورِ جايگزين، رويكرد تمايز ميان هوشبهر و پيشرفت تحصيلي، و رويكرد پاسخ به مداخله م يشود.
» انتظار به سوي شكست « ما ك تشخيصي ناهماهنگي بهره هوشي و پيشرفت تحصيلي به علت تأخير در شناسايي، الگوي
ناميده و حذف شده و از طرف ديگر، رويكرد پاسخ به مداخله جايگزين آن شده است. مراحل شناسايي دان شآموزان با
اختال يادگيري ويژه براي آموزش ويژه نيز شامل يافتن كودك، ارجاع، ارزيابي و تعيين واجد شرايط بودن براي آموزش
ويژه م يشود.
نتيجه گيري: در پايان، رهنمودهايي براي معلمان و والدين ارائه شده است. انتظار م يرود كه به رويكردهاي شناسايي و
مراحل آن و همچنين راهنمايي معلمان و والدين توجه ويژ هاي شود.
         
        - 
            
توصيفگر فارسي
رويكردهاي شناسايي , ختلا ل يادگيري ويژه , پاسخ به مداخله
         
        - 
            
توصيفگر لاتين - جزئيات
         
        - 
            
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
         
        - 
            
وضعيت نشر - جزئيات
         
        - 
            
سال
1397
         
        - 
            
دوره
18
         
        - 
            
جلد
3
         
        - 
            
شماره سريال
152
         
        - 
            
صفحه
57-66
         
        - 
            
ماه
مرداد و شهريور
         
        - 
            
لينک به اين مدرک :