-
شماره ركورد
1033
-
پديد آورنده
زماني مهريان، صديقه
-
عنوان مقاله
تصحيح روش يادگيري آميخته تقويت شده با استفاده از آزمون وونگ و كاربرد آن در مدل آميخته گاما
-
تنالگان
انجمن آمار ايران
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
شي فزاينده براي يادگيري مدل هاي آميخته در مسئله طبقه بندي است. در هر مرحله از روش يادگيري ،(BML) روش يادگيري آميخته تقويت شده
آميخته تقويت شده، مؤلفه جديدي با توجه به يك تابع هدف در جهت به حداكثر رساندن تابع هدف به مدل آميخته اضافه مي شود. از جمله توابع
هدف مورداستفاده در اين روش، تابع درستنمايي و به طور معادل معيارهاي اطلاع هستند. در اين روشمؤلفه جديدي به مدل آميخته اضافه مي شود
كه باعث بيشترين افزايش تابع درستنمايي شود. چون تابع درستنمايي و معيارهاي اطلاع توانايي تشخيص مدل هاي معادل را ندارد، بنابراين
ممكن است مدل آميخته جديد و مدل آميخته فعلي معادل باشند و اضافه كردن مؤلفه جديد به مدل آميخته فعلي باعث بهبود مدل نشود. در اين
مقاله روش يادگيري آميخته تقويت شده با استفاده از آزمون انتخاب مدل وونگ كه توانايي تشخيص مدل هاي معادل را دارد، تصحيح شده است.
همچنين عملكرد دو روش يادگيري با استفاده از داده هاي شبيه سازي و مجموعه داده هاي واردات كالاي ايالات متحده توسط گمرك ارزيابي شده
است.
-
توصيفگر فارسي
آزمون وونگ , انتخاب مدل , تابع درستنمايي ماكسيمم , روش يادگيري آميخته تقويت شده
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
انديشه آماري
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1401
-
شماره سريال
54
-
صفحه
23-32
-
ماه
پاييز و زمستان
-
لينک به اين مدرک :