-
شماره ركورد
313
-
پديد آورنده
حجازي، اسد
-
عنوان مقاله
واكاوي موانع پياده سازي موفق برنامة جديد كارورزي در دانشگاه فرهنگيان
-
مشخصات ظاهري
24ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
نوع اين پژوهش كاربردي و روش آن توصيفي-پيمايشي بود. براي گردآوري داد هها، در بخش
كيفي با تحليل اسناد، موانع پياد هسازي برنامة كارورزي استخراج شدند و در بخش كمّي، با روش
پيمايشي، ديدگاه اعضاي هيئت علمي دربارة اين موانع مورد بررسي قرار گرفتند. جامعة آماري
بخش كيفي شامل گزارش كارگرو ههاي كارورزي پردي سهاي سراسر كشور دانشگاه فرهنگيان از
اولين دورة اجراي برنامة كارورزي و جامعة آماري بخش كمّي نيز شامل اعضاي هيئت علمي دانشگاه
فرهنگيان بود ) 2057 نفر(. تعداد 326 نفر براي گروه نمونه در نظر گرفته شدند. ابزار پژوهش شامل
اسناد و پرس شنامة محق قساخته بود.
در بخش كيفي موانع مديريتي و ساختاري، مالي، برنام هاي و رويكردهاي نظري درس كارورزي،
نظارت و ارزشيابي برنامه، و انساني و ارتباطي، شناسايي شدند. در بخش كمي مشخص شد، همة
موانع استخراجي از كاربست موفق برنامة جديد كارورزي جلوگيري م يكنند. نتايج حاصل از
يافت هها نشان دادند، موانع نظارت و ارزشيابي برنامه با ميانگين ) 02 / 4( و مالي با ميانگين ) 92 / 3(
تأثيرگذارترين عوامل بر پياد هسازي برنامة جديد كارورزي دانشگاه فرهنگيان هستند. همچنين در
زمينة موانع كاربست كارورزي جديد بر اساس سابقة تدريس تفاوت معناداري مشاهده شد. نتايج
اين پژوهش م يتوانند دريچ ههاي جديدي را براي توجه بنيادي به كارورزي دانشجو معلمان و ايجاد
تغييرات مطلوب در بازنگري برنامة جديد كارورزي بگشايند. برنام هريزي وزارت آموزش و پرورش و
دانشگاه فرهنگيان براي رفع موانع شناسايي شده در پژوهش حاضر، م يتواند به اجراي موفق برنامه
كارورزي دانشجومعلمان منجر شود.
-
توصيفگر فارسي
موانع پياده سازي , برنامه جديد كارورزي , دانشگاه فرهنگيان
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1397
-
دوره
17
-
شماره سريال
67
-
صفحه
47-70
-
ماه
پاييز
-
لينک به اين مدرک :