-
شماره ركورد
316
-
پديد آورنده
عالميان، وحيد
-
عنوان مقاله
شناسايي بدفهميهاي دانش آموزان پايه هشتم در مهارت هاي هندسي در هندسه و استفاده از نظرية ون هيلي براي ارتقاء و بهبود سطح مهارت هاي هندسي دانش آموزان
-
مشخصات ظاهري
26ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
مدل و نهيلي يك مدل يادگيري است كه انواع متفاوت تفكر را كه دان شآموزان هنگام روبرو
شدن با شك لهاي هندسي تجربه م يكنند، عرضه م يدارد و از مرحلة برخورد بصري با شكل هندسي
تا درك صوري اثبات هندسي را شامل م يشود. بدفهم يها ممكن است باعث سردرگمي و شكست
دان شآموزان در حل مسائل شوند. گاهي نيز به دليل ماهيت ب هه مپيوستة مفاهيم رياضي، بدفهم يها
باعث ايجاد مشكل در يادگير يهاي آتي دان شآموزان م يشوند.
هدف اين پژوهش شناسايي بدفهم يهاي دان شآموزان پايه هشتم در مهار تهاي هندسي درس
هندسه و استفاده از نظرية و نهيلي براي ارتقا و بهبود سطح مهار تهاي هندسي دان شآموزان بوده
است. جامعة آماري آن دان شآموزان پسر پايه هشتم متوسطه دورة اول ناحية يك شهرستان سنندج
بودندكه در سال تحصيلي 96 - 1395 تحصيل م يكردند. نمونه مورد نظر ب هصورت تصادفي خوش هاي
به تعداد 318 نفر درنظر گرفته شد. اين مطالعه ازنظر هدف كاربردي، ازنظر اجرا توصيفي، و از نوع
زمين هيابي است. ابزار انداز هگيري اين پژوهش آزمون كتبي بوده است. ضريب آلفا كرونباخ 89 6 / 0
ب هدست آمد. نتايج ب هدس تآمده از اين پژوهش نشان داد كه اغلب دان شآموزان خطاهاي متعددي
در مباحث هندسه و مهار تهاي هندسي داشتند. ميانگين نمرات دان شآموزان گروه آزمايش در
بدفهم يها پايي نتر از ميانگين نمرات دان شآموزان گروه گواه بود. بين عملكرد دان شآموزان گروه
كنترل و آزمايش در سطوح تفكر و نهيلي تفاوت معناداري در سطح 05 / 0 وجود داشت. اين تفاوت
به سود دان شآموزان گروه آزمايش بود. همچنين، بين عملكرد دان شآموزان دو گروه در مهار تهاي
هندسي تفاوت معناداري در سطح 05 / 0 به سود دان شآموزان گروه آزمايش وجود داشت. بنابراين اگر
معلمان اگر از مدل و نهيلي در جهت آموزش مفاهيم و مهار تهاي هندسي استفاده كنند تا حدي
بدفهم يهاي دان شآموزان كاهش م ييابد.
-
توصيفگر فارسي
بدفهمي , هندسه , نظرية ون هيلي , مهارت هاي هندسي
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1397
-
دوره
17
-
شماره سريال
67
-
صفحه
123-148
-
ماه
پاييز
-
لينک به اين مدرک :