-
شماره ركورد
319
-
پديد آورنده
محمدي، داود
-
عنوان مقاله
تأثير آموزش كاركردهاي اجرايي عصبي- شناختي بر گرايش به تفكر انتقادي دانش آموزان دوره اول متوسطه شهر تبريز
-
مشخصات ظاهري
16ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
پژوهش كنوني با هدف تعيين اثربخشي آموزش كاركردهاي عصبي- شناختي بر گرايش به تفكر انتقادي
دان شآموزان دورة اول متوسطه شهر تبريز انجام گرفت. روش پژوهش كنوني از نوع «شبه آزمايشي » با طرح
پي شآزمون و پ سآزمون با گروه كنترل بود. جامعة آماري تحقيق را تمام دان شآموزان پسر دورة اول متوسطه
شهر تبريز در سال تحصيلي 96 - 1395 تشكيل م يدادند. روش نمون هگيري ب هصورت خوش هاي چندمرحل هاي
بود كه ابتدا از بين مدرس ههاي متوسطة دورة اول پسرانه، 10 مدرسه و سپس از بين 10 مدرسه، دو مدرسه با
گروه آزمايش از يك مدرسه ) 30 نفر( و گروه گواه ) 30 نفر( هم از مدرسة ديگري )براي جلوگيري از انتشار
عمل آزمايشي به آزمودن يهاي گروه گواه( انتخاب شدند. به دان شآموزان گروه آزمايش، كاركردهاي عصبي-
شناختي در زمينة برنام هريزي در 20 جلسه، انعطا فپذيري شناختي در 10 جلسه و تقويت حافظة كاري در
11 جلسه آموزش داده شد. براي جم عآوري داد هها از «پرس شنامة گرايش به تفكر انتقادي ريكتس » استفاده
شد. داد هها با استفاده از آزمون آماري كوواريانس مورد تجزي هوتحليل قرار گرفتند. يافت هها نشان دادند كه
اثربخشي آموزش كاركردهاي اجرايي عصبي- شناختي در تقويت گرايش به تفكر انتقادي با ميزان اثر 369 / 0
مثبت تأييد شد و در ضمن در ارتباط با اثربخشي كاركردهاي اجرايي عصبي- شناختي بر مؤلف ههاي گرايش
به تفكر انتقادي، مؤلف ههاي خلاقيت و تعهد با تأثير مثبت گزارش شده است. اين در حالي است كه در مورد
مؤلفة «بالندگي » تفاوت خاصي بين گروه آزمايش و كنترل مشاهده نشده است.
-
توصيفگر فارسي
كاركردهاي اجرايي عصبي- شناختي , تفكر انتقادي , خلاقيت , تعهد , بالندگي
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1397
-
دوره
17
-
شماره سريال
68
-
صفحه
21-36
-
ماه
زمستان
-
لينک به اين مدرک :