-
شماره ركورد
329
-
پديد آورنده
كارگذار، معصومه
-
عنوان مقاله
بررسي تطبيقي برنامه درسي هنر در دوره ابتدايي در ايران و ژاپن
-
مشخصات ظاهري
26ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
مقالة حاضر بر آن است كه ضمن بررسي عميق برنامة درسي هنر در ايران و ژاپن، هد فها،
اصول، رويكردها، محتوا، چگونگي اجرا، ارزشيابي و ساير ويژگي هاي آ نها را به گونه اي منطقي
به تصوير بكشد. براي نيل به اين مقصود، ابتدا مروري بر برنامة درسي هنر در هر دو كشور شده
و پس از آن، با تأملي دوباره در اين برنامة درسي، عناصر استنتاج و با مقايسة آ نها، تحليل و
نتيجه گيري انجام شده است. اين پژوهش از نوع مطالعات تطبيقي است و با استفاده از روش
جورج بردي انجام شده است. ب هطوركلي، نتايج مقايسه و ارزيابي نشان م يدهند كه اساساً تربيت
هنري در نظام آموزشي كشور ما در مقايسه با كشور ژاپن، از يك سو با محدوديت هاي نظري و
فكري، و از سوي ديگر با موانع و تنگناهاي اجرايي و عملي دس تبه گريبان است. محدوديت هاي
نظري ريشه در عدم اعتقاد و باور برنامه ريزان و كارورزان آموزشي به ضرورت و نقش ويژة تربيت
هنري در شكوفايي قابلي تها و استعدادهاي مختلف دانش آموزان و تحقق هد فهاي نظام آموزشي
دارد. به همين دليل، تربيت هنري در كشور ما همواره داراي نقش و جايگاه فرعي و حاشيه اي در
برنام ههاي درسي مدارس است. موانع اجرايي هم ناظر بر مشكلات و كمبودهاي عمده اي است كه
در زمينة اجراي مناسب برنامة درسي هنر در مدارس وجود دارد.
-
توصيفگر فارسي
برنامه درسي هنر , ايران , ژاپن , دورة ابتدايي
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1398
-
دوره
18
-
شماره سريال
69
-
صفحه
113-138
-
ماه
بهار
-
لينک به اين مدرک :