-
شماره ركورد
348
-
پديد آورنده
شفيعي بهنميري، فاطمه
-
عنوان مقاله
بررسي تأثير برنامه فلسفه براي كودكان بر افزايش مهارتهاي شناختي دانش آموزان با استفاده از مؤلفه هاي تربيت اقتصادي سند تحول بينادين آموزش و پرورش
-
مشخصات ظاهري
20ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
هدف اين پژوهش بررسي تاثير برنامة فلسفه براي كودكان بر افزايش مهارت هاي شناختي دان شآموزان
با استفاده از مولفه هاي تربيت اقتصادي سند تجول آموز شوپرورش است. پژوهش از نوع آميخته )كمي و
كيفي( بوده و با روش نيم هآزمايشي و بهر هگيري از طرح پيش آزمون- پس آزمون اجرا شده است. جامعة
آماري شامل همة دان شآموزان دختر پاية اول دبيرستا نهاي شهر «بهنمير » بود كه با استفاده از روش
نمون هگيري تصادفي ساده، 60 نفر در دو گروه آزمايش و كنترل قرار گرفتند. در اين پژوهش، به دليل نبود
پرس شنامة استاندارد، از پرس شنامة محقق ساخته استفاده شد و روايي آن با استفاده از آلفاي كرونباخ 808 / 0
به دست آمد. آموزش طي 10 جلسه 70 دقيق هاي با استفاده از داستا نهاي كهن فارسي انجام گرفت و نتايج آن
با پي شآزمون مقايسه شد. در بخش كيفي، از مصاحبة نيمه سازما نيافته استفاده و با 20 نفر از گروه آزمايش
مصاحبه شد. داد ههاي كمي پژوهش با استفاده از شاخ صهاي آمار توصيفي و استنباطي تجزي هوتحليل شدند.
در بخش كمّي، پس از نمر هگذاري دان شآموزان در پي شآزمون و پ سآزمون، با استفاده از آمار توصيفي و
استنباطي )آزمون كلموگروف-اسميرنوف و آزمون F براي دو گروه مستقل و تحليل كوواريانس( داد ههاي
گردآور يشده تجزي هوتحليل شدند. در بخش دوم، براي تفسير يافت ههاي حاصل از مصاحبه، از «روش تحليل
محتواي كيفي ميرينگ )به شيوة مقول هبندي قياسي( » استفاده شد. نتايج در دو بخش كمي و كيفي نشان
دادند استفاده از برنامة فلسفه براي كودكان در رشد مهار تهاي شناختي دان شآموزان در مؤلف ههاي تربيت
اقتصادي تأثير مثبت دارد و اين برنامه باعث افزايش مهار تهاي شناختي دان شآموزان شده است.
-
توصيفگر فارسي
برنامه فلسفه براي كودكان , تربيت اقتصادي , سند تحول بنيادين آموزش و پرورش , مهارت هاي شناختي
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1398
-
دوره
18
-
شماره سريال
72
-
صفحه
53-72
-
ماه
زمستان
-
لينک به اين مدرک :