-
شماره ركورد
353
-
پديد آورنده
پرهيزگار، زكيه
-
عنوان مقاله
تأثير آموزش مسائل مدل سازي رياضي بر تجربه هاي شوقِ دانش آموزان
-
مشخصات ظاهري
20ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
با توجه به اين كه «مد لسازي و كاربردها » و يادگيري آن در مدرسه و دانشگاه مي تواند كاربرد
رياضيات را در علوم، فناوري و زندگي روزانه بهتر نمايان سازد، لذا ايجاد فرص تهايي كه دانش آموزان
را قادر كند مهار تهاي مدل سازي خود را ارتقا دهند، يكي از موضوعات برجسته در تحقيقات آموزش
رياضي است. از اين رو، در اين پژوهش به آموزش مسائل مد لسازي رياضي به دو شيوة مستقيم )معلم
محور( و راهبرد عملگر )دانش آموز محور( به 244 دانش آموز دختر پاية دهم پرداخته شده است. اين
مطالعه در ني مسال اول سال تحصيلي 1393 - 1392 در سه دبيرستان غيردولتي شهر مشهد انجام شد.
هدف از اين تحقيق، بررسي تأثير آموزش مسائل مد لسازي رياضي به دو شيوة آموزشي متفاوت بر
تجرب ههاي شوق دانش آموزان در مسائل مختلف رياضي )مد لسازي، كلامي و درون رياضي( است. روش
پژوهش كمي و از نوع نيم هتجربي است. جمع آوري اطلاعات ب هوسيلة يك پرس شنامة دركِ شوق در
مقياس ليكرت انجام شد. تجزيه و تحليل آماري داده ها با استفاده از آزمون آناليز واريانس اندازه هاي
مكرر نوع دوم نشان داد كه آموزش مسائل مدل سازي رياضي بر تجربه هايِ شوق دانش آموزان در مسائل
دنياي واقعي تأثير معناداري داشته است. علاوه بر اين، محيط آموزشيِ دانش آموز محور بستر مناسبي
براي بروز اين تجرب ههاي مثبت در دانش آموزان بود. بنابراين استفادة معلمان از فعاليت هاي مدل سازي
براي علاق همند كردن دانش آموزان به درس رياضي ضرورت و اهميت پيدا م يكند.
-
توصيفگر فارسي
مسائل كلامي , مسائل درون رياضي , روش آموزشي دانش آموز محور
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1399
-
دوره
19
-
شماره سريال
73
-
صفحه
127-146
-
ماه
بهار
-
لينک به اين مدرک :