-
شماره ركورد
357
-
پديد آورنده
احمدي، آمنه
-
عنوان مقاله
تبيين چارچوب مفهومي اهداف دوره هاي تحصيلي از منظر اسناد تحولي
-
مشخصات ظاهري
24ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
پژوهش حاضر با هدف تبيين چارچوب مفهومي اهداف دور ههاي تحصيلي از منظر اسناد تحولي
انجام شده است. از نظر نوع در دستة پژوه شهاي كاربردي قرار دارد و روش آن پژوهش فلسفي
از نوع اول )تفسير مفهوم( است. اين پژوهش به دنبال پاس خگويي به اين پرسش است كه از منظر
اسناد تحولي، صور تبندي اهداف از چه چارچوب مفهومي تبعيت م يكند؟ و اين چارچوب چگونه در
صور تبندي اهداف ساحت علم و فناوري به كار گرفته شده است؟ براي بررسي اسناد تحولي نيز از
روش تحليل متن )تحليل اسنادي( به شيوة استقرايي استفاده شد. يافت ههاي حاصل از تحليل اسناد
تحولي نشان م يدهد، چارچوب مفهومي اهداف دور ههاي تحصيلي تابع رويكرد ك لنگر است و از اين
ظرفيت برخوردار است كه ب هصورت تلفيقي )پيوند ميان ساح تهاي تربيت( و در حركتي داير هوار
و توسع هيابنده در دور ههاي تحصيلي حركت كند. در اين جه تگيري، ابعاد شناختي، غيرشناختي
و قلمروهاي معرفتي )ساح تهاي تربيت( در صور تبندي اهداف يكپارچه م يشوند و اين امكان را
به وجود م يآورند كه تواناي يها و صفاتي كه ب هتدريج و در فرايند تربيت كسب م يشوند، ب هصورت
لاي هاي متراكم شوند و در قالب هويت شخصي منعكس گردند. بررسي اهداف ساحت علم و فناوري
بر اساس چارچوب مفهومي موردنظر نشان داد كه سه بعد غيرشناختي، شناختي و قلمرو معرفتي در
صور تبندي اهداف موردتوجه قرار گرفته است و از اين نظر چارچوب مفهومي از قابليت ب هكارگيري
در عرصة عمل برخوردار است.
-
توصيفگر فارسي
صورت بندي اهداف , اسناد تحولي , چارچوب مفهومي
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1399
-
دوره
19
-
شماره سريال
73
-
صفحه
7-30
-
ماه
بهار
-
لينک به اين مدرک :