-
شماره ركورد
392
-
پديد آورنده
نيكل گرنج، كارمن
-
عنوان مقاله
چگونگي تاثير كمبود ويژگ يهاي زباني كودكان با اختلال هاي طيف اتيسم بر تعامل اجتماعي آن ها در اواسط دوران كودكي و راهبردهاي مداخله
-
مشخصات ظاهري
8ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه: رشد انسان به تعاملات اجتماعي وابسته است كه در طول سال هاي مياني دوران كودكي )سنين 5 تا 10 سال( به طور قابل توجهي اساسي
و ضروري هستند. اگرچه رشد برخي از كودكان متفاوت از ديگر كودكان است اما همه آن ها فرآيندهاي ذهني يكساني را تجربه مي كنند كه
به دليل عوامل مختلفي اين فرآيندها ممكن است منجر به رشد كودكان يا مانع رشد آن ها شوند. زبان بخشي از وجود بشر است و ارتباط از
طريق رفتارهاي كلامي و غيركلامي صورت مي گيرد. افراد از طريق فرآيندهاي متعدد تفسير و تعبير قادر هستند آنچه را كه ديگران سعي در
رمزگذار ياش دارند درك كنند. اگرچه انسا نها ياد مي گيرند تا زبان را از طريق تعامل با ديگران به كار برند اما با توانايي فراگيري زبان زاده
مي شوند. با اي نكه كودكان با اختلا لهاي طيف اتيسم نظام ارتباطي متفاوتي را به كار مي گيرند اما آن ها زبان را به همان روش كودكان داراي
رشد بهنجار فرامي گيرند.
نتيجه گيري: در اين مقاله مشكلات كاربرد زبان در موقعيت هاي اجتماع ي كه كودكان طيف اتيسم با آن ها مواجه هستند، توصيف خواهد
شد. دراين باره نيز بحث خواهد شد كه چگونه رشد شناختي و فراگيري زبان شيو ههايي را شكل مي دهند كه در سا لهاي مياني دوران كودكي،
تعامل اجتماعي در كودكان داراي رشد بهنجار در مقايسه با كودكان طيف اتيسم تفاوت دارد. افزون بر اين، مقاله حاضر در مورد عواملي كه
ممكن است در نارساي يهاي قابل ملاحظه در اتيسم سهم داشته باشند و نيز اقداماتي كه براي رفع اين نارساي يها انجام م يشود، توضيح مي دهد.
-
توصيفگر فارسي
اتيسم , تعامل اجتماعي , زبان , مداخله
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1394
-
مترجم
فضائلي، مريم
-
دوره
15
-
جلد
4
-
شماره سريال
132
-
صفحه
57-64
-
ماه
تير
-
لينک به اين مدرک :