-
شماره ركورد
395
-
پديد آورنده
جمعه پور، محمد
-
عنوان مقاله
مقايسه تحولي نظريه ذهن در دانش آموزان با و بدون مشكلات ويژه يادگيري
-
مشخصات ظاهري
10ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
توانايي براي كاركرد اجتماعي مهم است و به كودكان كمك مي كند تا روابطشان با ديگران را هماهنگ كنند. اين پژوهش با هدف مقايسه
تحولي نظريه ذهن در دانش آموزان با و بدون مشكلات ويژه يادگيري و ارتباط آن با متغيرهاي جمعي تشناختي )سن، جنسيت، تحصيلات والدين
و وضعيت اقتصادي خانواده( انجام شد.
روش: اين پژوهش از نوع علي- مقايسه اي بود. جامعه آماري آن، همه دانش آموزان با و بدون مشكلات ويژه يادگيري شهر قوچان بودند
1391 به تحصيل اشتغال داشتند. انتخاب نمونه از طريق روش نمونه گيري در دسترس انجام شد و از بين دانش آموزان - كه در سال تحصيلي 92
با مشكلات ويژه يادگيري كه در مركز آموزش و توا نبخشي مشكلات ويژه يادگيري اميد قوچان داراي پرونده بودند، 80 نفر انتخاب شدند،
همچنين 80 نفر از دانش آموزان عادي نيز كه به لحاظ ويژگ يهاي جمعيت شناختي با گروه دانش آموزان داراي مشكلات ويژه يادگيري همگن
بودند، انتخاب شدند. گردآوري داده ها از طريق آزمون نظريه ذهن )فرم 38 سوالي( و پرس شنامه محق قساخته انجام شد.
يافت هها: براي تحليل داده ها از آزمون تحليل كوواريانس، آزمون تي براي مقايسه ميانگين دو گروه مستقل و تحليل رگرسيون چندمتغيري
استفاده شد.
2 و 3( در دانش آموزان ، نتيجه گيري: يافته هاي حاصل از اين پژوهش نشان داد كه بين نمر ههاي كلي نظريه ذهن و سطوح آن )سطح 1
دان شآموزان با مشكلات ويژه يادگيري در مقايسه با دانش آموزان عادي در .)P> 0/ با و بدون مشكلات ويژه يادگيري تفاوت وجود دارد ) 01
تكاليف نظريه ذهن عملكرد ضعيف تري دارند.
-
توصيفگر فارسي
مشكلات ويژه يادگيري , مقايسه تحولي , نظريه ذهن
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1394
-
دوره
15
-
جلد
4
-
شماره سريال
132
-
صفحه
13-22
-
ماه
تير
-
لينک به اين مدرک :