-
شماره ركورد
457
-
پديد آورنده
رمضاني، احمد
-
عنوان مقاله
كاربست واژگان پايه براي دانش آموزان با نيازهاي ويژه
-
مشخصات ظاهري
10ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه: واژگان پايه از حوز ههاي موردتوجه در آموزش ويژه است. در اين مقاله ابتدا برخي از پژوهش هاي مرتبط با واژگان پايه مرور شده،
سپس كاربست واژگان پايه براي دانش آموزان با نيازهاي ويژه معرفي و تبيين م يشود.
روش: پژوهش حاضر به روش توصيفي- تحليلي انجام شده است. مقال هها و مستندات پژوهشي نماي هشده در پرتال جامع علوم انساني، پايگاه
اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي، پايگاه اطلاعاتي پژوهشگاه علوم و فن آوري ايران از سال 1973 و پژوهش هاي غيرايراني نماي هشده در اريك و
گوگل پژوهشگر از سال 1928 موردبررسي قرار گرفتند.
يافت هها: مناس بترين روش براي تخمين واژگان پايه دره مكرد پيكر ههاي زباني و سپس استخراج واژه هايي است كه بسامد رخدادشان
بالاتر از 80 درصد در پيكره است. گام بعدي استفاده از فهرست واژگان پايه )كاربست واژگان پايه( در طراحي آزمو نهاي غربالگري و تدوين
برنامه هاي مداخله اي براي كودكان با نيازهاي ويژه است.
نتيجه گيري: كاربست واژگان پايه مي تواند هم در تشخيص و ارزيابي دان شآموزان با نيازهاي ويژه و هم در طراحي و تدوين برنام ههاي
مداخله اي سودمند باشد. به اين ترتيب هم معياري براي ارزيابي دانش واژگاني و غربالگري واژگاني دانش آموزان و حتي بزرگسالان با نيازهاي
ويژه خواهيم داشت و هم فرآيند حمايت زباني و غن يسازي واژگاني )رژيم واژگاني( مشخص م يشود. برنام ههاي مداخله اي مبتني بر واژگان پايه
براي دانش آموزان با كم توان يذهني و اختلا لهاي ويژه زباني و دانش آموزان آسيب ديده شنوايي مفيد است.
-
توصيفگر فارسي
واژگان پايه , دانش آموزان , نيازهاي ويژه
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1395
-
دوره
16
-
جلد
6
-
شماره سريال
143
-
صفحه
61-70
-
ماه
بهمن و اسفند
-
لينک به اين مدرک :