-
شماره ركورد
461
-
پديد آورنده
آذرپيك، قاسم
-
عنوان مقاله
تاثير بازي هاي گروهي و محلي بر افزايش مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان كم توان ذهني
-
مشخصات ظاهري
9ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه: هدف از انجام پژوهش حاضر، تعيين تاثير باز يهاي گروهي و محلي بر افزايش مهار تهاي اجتماعي دانش آموزان پسر
كم توا نذهني 16 تا 19 ساله بود.
روش: روش پژوهش آزمايشي با طرح پي شآزمون -پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماري پژوهش را دانش آموزان پسر دوره
اول متوسطه كم توا نذهني شهر مشهد تشكيل م يدادند. در نمون هگيري 60 نفر به روش در دسترس از دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه
كم توا نذهني ساكن در خوابگاه هنرستان تنباكوچي شهر مشهد انتخاب و سپس به صورت تصادفي در 2گروه ) 30 نفر گروه آزمايش و
30 نفر گروه گواه( جايدهي شدند. گروه آزمايش طي 10 جلسه، 10 نوع بازي گروهي و محلي را انجام دادند و گروه گواه در ليست انتظار
قرار گرفتند. ابزار گردآوري داد ههاي پژوهش، پرسش نامه مهار تهاي اجتماعي ماتسون بود. داده هاي گردآوري شده با استفاده از روش
تحليل كوواريانس تحليل شدند.
يافت هها: تحليل داد هها نشان داد كه در مرحله پس آزمون، بين 2گروه آزمايش و گواه، در مهار تهاي اجتماعي تفاوت معنادار
.)P>0/ وجود دارد ) 05
نتيجه گيري: ازآ نجا كه بازي يك فعاليت خوشايند است، دانش آموزان سعي مي كنند رفتارهاي مناسب خود را افزايش دهند
تا براي ادامه بازي در گروه بمانند. ازاين رو مي توان گفت باز يهاي گروهي و محلي مي تواند باعث افزايش مهار تهاي اجتماعي
دانش آموزان كم توا نذهني شود.
-
توصيفگر فارسي
باز يهاي گروهي و محلي , مهارت هاي اجتماعي , دانش آموزان كم توان ذهني
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1396
-
دوره
17
-
جلد
1
-
شماره سريال
144
-
صفحه
32-40
-
ماه
فروردين و ارديبهشت
-
لينک به اين مدرک :