-
شماره ركورد
463
-
پديد آورنده
همتي علمدارلو، قربان
-
عنوان مقاله
طرح همگاني يادگيري براي دانش آموزان با نيازهاي ويژه
-
مشخصات ظاهري
6ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه: با رشد دانش و آگاهي در مورد ضرورت فراه مسازي برنامه درسي عمومي براي افراد با نيازهاي ويژه، طرح همگاني يادگيري
به عنوان يك رويكرد آموزشي رايج در آموزش وپرورش ويژه مطرح شد. هدف طرح همگاني يادگيري، كاهش موانع بالقوه يادگيري و
افزايش فرص تهاي يادگيري براي دانش آموزان با نيازهاي ويژه است. طرح همگاني يادگيري با متناس بسازي محيط، استفاده از مواد و
وسايل آموزشي انعطاف پذير، ارايه راهبردهاي آموزشي متنوع، فراه مسازي فرصت هاي مشاركت براي همه دانش آموزان و فراهم كردن
شرايط پاس خدهي به رو شهاي گوناگون، زمينه رشد و شكوفايي استعدادهاي بالقوه همه دانش آموزان را فراهم مي كند.
نتيجه گيري: پژوه شهاي گوناگون، طرح همگاني يادگيري را نوعي رويكرد موثر براي رفع نيازهاي آموزشي مشترك هم ه
دانش آموزان معرفي م يكنند و معلمان و متخصصان را به تجديدنظر در ماهيت برنامه درسي خود و اعمال اصول اين طرح دعوت مي كنند.
در اين مقاله مروري پس از بيان مقدمه اي كوتاه، تعريف طرح همگاني يادگيري ارايه شده، سپس تاريخچه طرح همگاني يادگيري آورده
شده و پس از آن اصول طرح همگاني يادگيري و كاربرد آن در ايران ارايه شده و در پايان نتيجه گيري بيان شده است.
-
توصيفگر فارسي
طرح همگاني يادگيري , دانش آموزان با نيازهاي ويژه
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1396
-
دوره
17
-
جلد
1
-
شماره سريال
144
-
صفحه
52-57
-
ماه
فروردين و ارديبهشت
-
لينک به اين مدرک :