-
شماره ركورد
486
-
پديد آورنده
غفوريان، محسن
-
عنوان مقاله
دانش آموزان ديرآموز: ارزيابي پويا، ويژگي ها، شناسايي، شيوه هاي تدريس و بهبود ظرفيت يادگيري
-
مشخصات ظاهري
8ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
هدف اين مقاله آن است تا از طريق شيو ههاي مناسب ياددهي و يادگيري مناسب و هدفمند به معلمان كمك كند تا
فرايند يادگيري دان شآموزان ديرآموز را تسهيل كنند و ظرفيت يادگيري آن ها ارتقاء بخشند. دان شآموز ديرآموز كسي است
كه توانايي يادگيري مهار تهاي تحصيلي ضروري را دارد ولي ميزان و عمق يادگيري وي نسبت به متوسط همسالانشان كمتر
است. يكي از مش لاكت بزرگي كه معلّمان با آن مواجه هستند، نحو هي تعامل با دان شآموزان ديرآموز است. اين موضوع
كه معلّمان از عهد هي آموزش به دان شآموزان ديرآموز برآيند و بتوانند مطالب درسي را به آن ها آموزش دهند، تكليفي
چال شبرانگيز است. معلمان با صبر و حوصله و نيز شناخت ويژگي هاي اين دان شآموزان مي توانند به آنان كمك كنند تا
بهتر از عهد هي تكاليف درسي خود در منزل و مدرسه برآيند. متاسفانه برخي معلمان جهت دست يابي به اهداف آموزشي،
متوسل به تنبه و رو شهاي نامطلوب ديگري م يشوند. آن ها تصور بر اين است كه دان شآموزان ديرآموز، دان شآموزان
ضعيفي هستند و بايد به اجبار به مدرسه فرستاده شوند اما اين راه حل مناسبي نيست. يكي از پيامدهاي اين اقدام، هموار
كردن مسير براي اخراج دان شآموز از مدرسه و ايجاد نقط هاي تاريك در زندگي وي به عنوان يك دان شآموز قرباني است.
اگر معلمان فرصت مناسب مطالعه و تفكر در زمين هي فعاليت با اين دان شآموزان را بيابند به راه حل مناسبي م يرسند و از
عهده آموزش و پرورش آن ها برخواهند آمد. در اين مقاله عاوه بر معرفي دانش آموزان ديرآموز و ويژگي هاي آن، به
ارزيابي پويا، روش شناسايي دان شآموزان ديرآموز در كلاس درس، شيو ههاي تدريس براي كمك به دان شآموزان ديرآموز،
الگوهاي چندمنظوره موفقيت آميز براي ه متدريسي در كلاس درس و 30 راهكار براي بهبود ظرفيت يادگيري دان شآموزان
ديرآموز پرداخته مي شود
-
توصيفگر فارسي
ظرفيت يادگيري , شيوه هاي ياددهي و يادگيري , دانش آموزان ديرآموز
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1396
-
دوره
17
-
جلد
4
-
شماره سريال
147
-
صفحه
57-64
-
ماه
مهر و آبان
-
لينک به اين مدرک :