-
شماره ركورد
518
-
پديد آورنده
جليل آبكنار، سميه
-
عنوان مقاله
مدلسازي ويدئويي: مباني نظري، انواع، اثربخشي، كاربرد و گام هاي اجرا
-
مشخصات ظاهري
10ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه: مدل سازي ويدئويي يك روش آموزشي است كه در آن از ضبط ويدئويي تصاوير و نمايش آنها استفاده مي شود تا
يك مدل ديداري از مهارت يا رفتار هدف ارائه گردد. انواع مدل سازي ويدئويي عبارت اند از: مدل سازي ويدئويي مقدماتي،
خودمدلي ويدئويي، مدل سازي ديدگاه موردنظر، سرنخ دهي يا رهنمود ويدئويي. مدل سازي ويدئويي بر اساس شواهد
پژوهشي براي يادگيرندگان از سنين اوليه كودكي تا سال هاي مياني دبيرستان اثربخش گزارش شده است. اين روش آموزش
عملي و كاربردي براي دانش آموزان دبيرستاني هم مفيد است و به كار مي رود.
نتيجه گيري: مد لسازي ويدئويي مقدماتي، شامل ضبط مهار تهاي يك فرد به عنوان مدل مي باشد كه در كنار يادگيرنده،
رفتار يا مهارت هدف را انجام مي دهد. بعدها يادگيرنده مي تواند در هر زماني اين فيلم را ببيند. خودمدلي ويدئويي يعني
ضبط رفتار يا مهارت هدف كه يادگيرنده انجام مي دهد و امكان بازبيني آن در فرصت هاي بعدي وجود دارد. مدل سازي
ديدگاه موردنظر به معني ضبط رفتار يا مهارت هدف از ديدگاه يادگيرنده است. رهنمود ويدئويي شامل خرد كردن مهارت
رفتاري به گا مهاي كوچك و ضبط و نمايش هر گام با وقفه و مكث تا يادگيرنده تاش كند حتي گا مهاي بعدي را قبل از اين كه
ببيند انجام دهد. رهنمود ويدئويي را مي توان با يادگيرنده يا هر فردي به عنوان مدل انجام داد. در اين مقاله مباني نظري،
انواع، اثربخشي، كاربرد و گام هاي اجراي مدل سازي ويدئويي مورد بررسي قرار گرفته است.
-
توصيفگر فارسي
مدل سازي ويدئويي , خودمدلي , مدل سازي ديدگاه موردنظر , رهنمود ويدئويي
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1398
-
دوره
19
-
جلد
2
-
شماره سريال
157
-
صفحه
49-58
-
ماه
خرداد و تير
-
لينک به اين مدرک :