-
شماره ركورد
523
-
پديد آورنده
اماني، ملاحت
-
عنوان مقاله
بررسي روشهاي مورد استفاده براي آموزش كودكان ديرآموز در مدارس ابتدايي و ارائه راهكارهاي كيفيت بخشي به آنها
-
مشخصات ظاهري
10ص.
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
زمينه: امروزه كودكاني كه بهره هوشي 84
در كنار ساير دان شآموزان عادي تحصيل كنند، اما به علت كمي رشد ذهني قادر به فراگيري مطالب و حل مسائل همانند
كودكان عادي و همسن و سال خود نيستند.
روش: هدف از اين پژوهش بررسي رو شهاي مورد استفاده براي آموزش كودكان ديرآموز در مدارس ابتدايي خراسان شمالي
و ارائه راهكارهاي كيفيت بخشي به آنها بود. جامعه آماري پژوهش را كليه دان شآموزان ديرآموز و معلمان استان خراسان
شمالي تشكيل م يداد. نمونه آماري 384 نفري با استفاده از فرمول حجم نمونه مورگان از طريق نمون هگيري تصادفي ساده
انتخاب شد. ابزارهاي تحقيق شامل پرونده سامت دان شآموز و پرسشنامه محقق ساخته براي بررسي وضعيت آموزشي
بود. تعداد 300 پرسشنامه بعد از تكميل جمع آوري گرديد. براي تجزيه و تحليل داد هها از رو شهاي آمار توصيفي )ميانگين و
استفاده شد. spss انحراف استاندارد( استفاده از نرم افزار
19 درصد از معلمان به غير از فعالي تهاي معمول كلاسي، آموز شهايي را / يافت هها: نتايج تحقيق نشان داد كه 67
11 درصد اظهار داشتند كه از روش متفاوتي براي آموزش / براي دان شآموزان ديرآموز ارائه نمود هاند و از بين آنان، 33
دان شآموزان ديرآموز استفاده نموده اند. معلمان از شيو ههاي مختلفي براي آموزش دان شآموزان ديرآموز استفاده كرد هاند
كه بيشترين آنها عبارت از: ارائه آموزش اضافي در ساعات تفريح و ورزش، كمك گرفتن از خانواده براي كار بر روي تكاليف
در منزل و تدريس مباحث مربوط به پايه اول، بوده است. نتايج نشان داد كه عملكرد تحصيلي دان شآموزان ديرآموز در
وضعيت مرزي قرار داشت.
نتيج هگيري: براي افزايش كيفيت آموزش دان شآموزان ديرآموز همه افراد دخيل، يعني نظام آموزشي، مدير، معلم، هم
كلاس يها، خانواده دان شآموز و خود دان شآموز، بايد در فرايند آموزش درگير شوند.
-
توصيفگر فارسي
وضعيت آموزش , عملكرد تحصيلي , راهكارهاي كيفيت بخشي به آموزش , دانش آموزان ديرآموزان
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
تعليم و تربيت استثنايي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1398
-
دوره
19
-
جلد
3
-
شماره سريال
158
-
صفحه
23-32
-
ماه
مرداد و شهريور
-
لينک به اين مدرک :