چكيده
در اين مقاله، پس از ارائۀ تاريخچه اي مختصر از آموزش رسمي در ايران، سير تحو
درسي ايران با تأكيد بر دوره هاي متوسطه از آغاز آموزشنوين تا به امروز بررسي مي شود و در
پايان، نحوۀ تغيير كتاب هاي درسي رياضي همراه با تغيير برنامه هاي درسي مورد بررسي قرار
مي گيرد. با مرور تاريخچۀ تغييرات برنامۀ درسي و كتاب هاي درسي رياضي در كشورمان،
مي توان گفت كه سياست گذاران آموزشي به دنبال كاربردي كردنِ آموزش رياضيات و پرورش
نسلي بوده اند كه هم براي تحصيل در مقاطع عالي آماده باشد و هم بتواند آموخته هاي خويش
را در زندگي روزمره به كار گيرد. آشنايي با عملكرد گذشتگان در امر آموزش مي تواند باعث
تصحيح خطاهاي گذشته شود و ما را در دست يابي به رويكرد صحيح در آموزش، به جلو براند.
از اين رو افزايش پژوهش در تاريخچۀ آموزش در ايران ضروري به نظر مي رسد.