-
شماره ركورد
796
-
پديد آورنده
زيني وندنژاد، فرشته
-
عنوان مقاله
استفاده از سامانۀ شاد و تدريس تلويزيوني در دورۀ شيوع كرونا: «كاستيها » و «چون وچراها»
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
با شيوع بيماري كويد- 19 ، وزارت آموز شوپرورش براي تداوم آموز شهاي رسمي، معلمان و
دان شآموزان را به استفاده از تدريس تلويزيوني و سامانۀ شاد ملزم ساخت. اين مطالعه ب همنظور ارزيابي
برنام ههاي سامانۀ شاد و تدريس تلويزيوني طراحي و اجرا شده است. براي جم عآوري داد ههاي ناظر
بر تجارب دان شآموزان و آموزگاران پرس شنام ههايي تدوين و در سامانۀ شاد به اشتراك گذاشته شد.
تعداد 85372 دان شآموز و 12778 معلم دورۀ ابتدايي در اين مطالعه شركت كرد هاند. يافت هها نشان داد
كه گوشي هوشمند دردستر سترين وسيله در ميان هر دو گروه بوده است. اكثر دان شآموزان و اكثريت
قري بب هاتفاق معلمان، سرعت پايين سامانۀ شاد را براي بارگذاري )آپلود( محتواي درسي گزارش
كرد هاند. اكثر دان شآموزان دورۀ ابتدايي زمان برنام ههاي تلويزيوني را كم دانست هاند. اكثريت قريب
به اتفاق دان شآموزان اظهار كرد هاند كه معلمِ خودشان بهتر از معلم تلويزيوني تدريس م يكند. اكثريت
قريب به اتفاق دانش آموزان با معلم تلويزيوني ارتباط صميمي و نزديكي برقرار نم يكردند. درحدود دو
پنجم دان شآموزان اظهار كرد هاند كه از برنام ههاي تدريس تلويزيون و معلم تلويزيون رضايت دارند.
مشكلات معلمان با سامانۀ شاد و آموز شهاي مجازي را م يتوان به چهار دسته طبق هبندي كرد: 1. نظارت
بر يادگيري دان شآموزان؛ 2. مشكلات فني مربوط به سامانۀ شاد؛ 3. كمبود مهارت معلمان؛ 4. كمبود
دسترسي به اينترنت. كمي بيش از يك سوم معلمان، برنام ههاي مدرسۀ تلويزيوني را براي جبران كمبود
حضور در كلاس درس مناسب دانست هاند. يافت ههاي پژوهش حاضر م يتواند براي بهبود اين برنام هها و
نيز كاربردهاي فناوري در فرايند ياددهي و يادگيري در پساكرونا در مدارس كاربرد داشته باشد.
-
توصيفگر فارسي
سامانۀ شاد , تدريس تلويزيوني , دورۀ ابتدايي , ويروس كرونا
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1400
-
دوره
20
-
جلد
2
-
شماره سريال
78
-
ماه
تابستان
-
لينک به اين مدرک :