-
شماره ركورد
797
-
پديد آورنده
مرادي، امير
-
عنوان مقاله
تنگناها و راهبردهاي به كارگيري شبكۀ اجتماعي دانش آموزي (شاد) در تدريس و يادگيري دانش آموزان در دوران شيوع كرونا: مطالعه اي پديدارشناسانه
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
آموزش برخط )الكترونيكي( و امكان برگزاري كلاسِ درس در فضاي مجازي فرصتي ب يبديل
براي مقابله با محدودي تهاي آموزش حضوري، تحقق آرمان آموزش براي همه و زمين هسازي براي
توسعۀ پايدار و متوازن در كشور است. پژوهش حاضر با هدف تحليل و درك تجربۀ زيستۀ معلمان،
دان شآموزان و والدينِ نواحي س هگانۀ شهرستان كرمانشاه، از تنگناها و راهبردهاي ب هكارگيري شبكۀ
اجتماعي دان شآموزي )شاد( در تدريس و يادگيري دان شآموزان، در دوران شيوع ويروس كرونا، انجام
شده است. بدين منظور از روش كيفي بهره گرفته شده است و با رويكرد پديدارشناسي به شناسايي
و بازنمايي پديدۀ مورد بررسي پرداخته شد. داد هها با استفاده از نمون هگيري هدفمند و مصاحبۀ عميقِ
نيم هساختاريافته با بيس تودو نفر از معلمان، مديران، دان شآموزان و والدين فعال در سامانۀ شاد
گردآوري و بر اساس الگوي كلايزي تحليل شده است. در چهاردهمين مصاحبه، اشباع نظري داد هها
حاصل شد اما به منظور اعتباربخشي يافت هها، مصاحب هها تا بيس تودومين نفر ادامه يافت. تحليل
داد ههاي حاصل از مصاحب هها به شناسايي دو مقوله )تنگناها و راهبردها( و بيست مضمون اصلي
منجر شد. تنگناهاي سامانۀ شاد در دو دستۀ «ادراكِ معلمان و مديران » و «ادراكِ دان شآموزان و
والدين » شناسايي شدند. نتايج پژوهش حاضر نشان م يدهد كه ب هكارگيري سامانۀ شاد در تدريس و
يادگيري دان شآموزان تنگناهاي متعدد و متفاوتي دارد. بنابراين تا رسيدن به وضعيتِ مطلوب بسيار
فاصله است و بهبود كيفيت آن مستلزم نگاه متوليان و دوري از طرز تلقي آموزش موقت، پار هوقت و
درجه دو به اين قبيل آموز شهاست.
-
توصيفگر فارسي
شبكۀ اجتماعي دانش آموزي (شاد) , پديدارشناسي , تدريس , يادگيري
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1400
-
دوره
20
-
جلد
2
-
شماره سريال
78
-
ماه
تابستان
-
لينک به اين مدرک :