-
شماره ركورد
802
-
پديد آورنده
آزادفر، نجمه
-
عنوان مقاله
بررسي اثربخشي بستۀ آموزشي كاركردهاي اجرايي سرد در هيجانات تحصيلي دانش آموزان عادي پايۀ ششم ابتدايي
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
پژوهش حاضر با هدف ارزيابي اثربخشي بستۀ آموزشي كاركردهاي اجراي ي سرد در هيجانا ت
تحصيلي دان شآموزان عادي پايۀ ششم ابتدايي و به روش نيم هآزمايشي از نوع پي شآزمون
پ سآزمون با گروه كنترل انجام شده است. نمونۀ پژوهش شامل 60 دان شآموز در دو كلاس پايۀ ششم
از دو مدرسۀ ابتدايي دخترانۀ شهر تبريز در سال تحصيلي 98 - 1397 بودند كه با روش خوش هاي
چندمرحل هاي انتخاب شدند و ب هطور تصادفي در دو گروه آزمايش و كنترل قرار گرفتند. گروه آزمايش
پانزده جلسۀ آموزش كاركردهاي اجرايي سرد را گذراند. داد ههاي ب هدس تآمده، از پرس شنامۀ
هيجانات كلاس درس در مرحلۀ پي شآزمون و پ سآزمون، با روش آماري تحلي ل كوواريانس تحليل
شد. نتايج نشان داد كه بستۀ آموزشي كاركردهاي اجرايي سرد به طور معناداري هيجانات تحصيلي
را بهبود بخشيد و باعث افزايش معنادار هيجانات مثبت كلاس درس و كاهش معنادار هيجانات
منفي كلاس درس در گروه آزمايش به نسبت گروه كنترل شد ) 001 / p>0 (. با توجه به نتايج پژوهش،
اثربخشي بستۀ آموزشي كاركردهاي اجرايي سرد در هيجانات تحصيلي مثبت و منفي دان شآموزان
عادي پايۀ ششم ابتدايي تأييد شد؛ بنابراين اين بستۀ آموزشي براي آموزش به دان شآموزان پايۀ
ششم ابتدايي پيشنهاد م يشود.
-
توصيفگر فارسي
كاركردهاي اجرايي , كاركردهاي اجرايي سرد , هيجانات تحصيلي , هيجانات كلاس درس
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1400
-
دوره
20
-
جلد
2
-
شماره سريال
78
-
ماه
تابستان
-
لينک به اين مدرک :