-
شماره ركورد
820
-
پديد آورنده
سراجي، فرهاد
-
عنوان مقاله
شناسايي چالش هاي ارزشيابي از آموخته هاي دانشجويان در نظام آموزش عالي ايران
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
هدف اين پژوهش، شناسايي چالش هاي مربوط به شيوه هاي ارزشيابي در نظام آموزش عالي
است. در بخش كيفي 31 نفر از مدرسان با سابقه آموزشي دانشگاه بوعلي سينا با نمونه گيري
ملاك محور و در بخش كمي 183 نفر دانشجو با نمونه گيري طبقه اي نسبتي انتخاب شدند.
در بخش كيفي براي جمع آوري و تحليل داده ها از مصاحبه نيمه ساختار يافته و مقوله بندي
و در بخش كمي از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و داده هاي آن با تحليل عامل
اكتشافي و تحليل واريانس تحليل شد. يافته ها نشان داد، شش عامل شامل عدم آشنايي اساتيد
با اهداف ارزشيابي، موانع ساختار نظام آموزش عالي، بي توجهي به پيامدهاي منفي ارزشيابي،
نبود بسترهاي لازم براي ارزشيابي مستمر، عدم توجه به كسب مهارت هاي سطوح بالا و عدم
33 درصد از واريانس كل مقياس / تأكيد شيوه هاي ارزشيابي به حيطه هاي مختلف يادگيري 13
را تبيين مي كنند. ارزشيابي از آموخته هاي دانشجويان در نظام آموزش عالي ايران با
چالش هاي متعددي روبه رو است كه بخشي از اين چالش ها در پژوهش حاضر شناسايي شده
است.
-
توصيفگر فارسي
ارزشيابي , آموخته ها , تكويني , آموزش عالي , فرآيند
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
فصلنامه مطالعات اندازه گيري و ارزشيابي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1393
-
دوره
4
-
جلد
5
-
صفحه
33-54
-
ماه
بهار
-
لينک به اين مدرک :