چكيده
مطالعۀتاريخعلمنشانگرراهوروشكاشفانعلموعناصرمؤثردرتوفيقياناكامي دانشمندان
است. انتظار مي رود در كتاب هاي درسي به عنوان سند مكتوب فرهنگ جامعه كه در اختيار
ندهاي تكامل و كشف موضوعات علمي اشاره شود. مطالعۀ دانش آموزان قرار مي گيرد، به رو
تاريخ رياضيات به ويژه، مي تواند نقشبه سزايي در بهبود كيفيت آموزش رياضي داشته باشد.
در اين نوشته، حاشيه هاي افزوده شده به متن كتاب هاي درسي رياضي نونگاشت با عنوان
شامل اشاره هاي تاريخي، مورد بررسي انتقادي قرار گرفته و شماري از اشتباهات ،« خواندني »
مشهود در اين بخش ها، مطرح و پيشنهادهايي براي اصلاح آنها ارائه شده است.