-
شماره ركورد
978
-
پديد آورنده
سليماني، ژيلا
-
عنوان مقاله
تبيين كيفي تجربة زيستة والدين از فرايند شكل گيري برنامة درسي آموزش در خانه
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
آموزش در خانه بخشي از آموزش غيررسمي است كه به دان شآموزان اجازه م يدهد تا در محيطي
غير از محيط مدرسه به انتخاب آموزشي دست زنند و برنامة درسي را مطابق با علايق خود پيش ببرند.
تمايل به اين نوع از آموزش با وجود غيررسم يبودن در ايران در حال افزايش است. مطالعة حاضر
با هدف تبيين فرايند شك لگيري برنامة درسي آموزش در خانه انجام شد. براي اين منظور مطالعة
كيفي با رويكرد پديدارشناسانه انجام گرفت و 12 نفر از خانواد ههايي كه به آموزش كودكان خود در
خانه پرداخته بودند در اين پژوهش مشاركت كردند. اطلاعات با روش هف تمرحل هاي كلايزي تحليل
شدند. از تحليل داد ههاي اين مطالعه براي پاسخ به سؤالِ اول 2 كدِ محوريِ ايدئولوژيكي و پداگوژيكي
شناسايي شد. در پاسخ به سؤال دوم درزمينة مؤلف ههاي هدف، محتوا، راهبردهاي تدريس، فضا و
ارزشيابي مجموعاً 11 كد محوري استخراج شد. طبق يافت هها، والدين سعي بر آن دارند تا در تدوين
برنامة درسي علايق و استعدادهاي كودك خود را در نظر بگيرند و او را از جوّ دلهر هآور و رقابتي دور
كنند.
-
توصيفگر فارسي
آموزش در خانه , رويكردهاي طراحي برنامة درسي آموزش در خانه , مؤلفه هاي برنامة درسي
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1401
-
دوره
21
-
جلد
1
-
شماره سريال
81
-
صفحه
71-94
-
ماه
بهار
-
لينک به اين مدرک :