-
شماره ركورد
982
-
عنوان مقاله
اثربخشي بستة آموزشي مديريت رفتار مبتني بر نظرية انتخاب در كاهش بي انضباطي دانش آموزان در مدرسه
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
ب يانضباطي دان شآموزان در كلا سهاي درس و محيط مدرسه همواره بره مزنندة فرايند آموزشي
بوده و از مشكلات رفتاري شايع در دوران نوجواني است. هدف از پژوهشِ حاضر بررسي اثربخشي
بستة آموزشي مديريت رفتار مبتني بر نظرية انتخاب در كاهش ب يانضباطي دان شآموزان در مدرسه
بود. اين پژوهش از نوع ت كآزمودني است و با خط پاية چندگانه ه مزمان و با پيگيري دوماهه
انجام شد. جامعة آماري پژوهش شامل كلية دان شآموزان پسر پاية نهم )اول متوسطه( مدارس شهر
جوانرود، در سال تحصيلي 1399 1400 ، بود. از ميان آ نها 3 دان شآموزي كه ملا كهاي ورود داشتند
ازطريق مقياس رفتارهاي اضطرا بآور دان شآموزان در كلاس درس و به شيوة نمون هگيري هدفمند
انتخاب شدند. هريك از گرو هها شامل دان شآموزان و والدينشان م يشد و هركدام ب هصورت جداگانه
در 12 جلسه آموز شهاي بسته دريافت كردند. اين بست ههاي آموزشي را پژوهشگران از پيش طراحي
و اعتباريابي كرده بودند. داد هها به رو شهاي ترسيم ديداري، شاخص تغيير پايا ) RCI (، فرمول
درصد بهبودي و اندازة اثر d كوهن تحليل شدند. بر اساس يافت هها، اجراي بستة آموزشي مديريت
رفتار مبتني بر نظرية انتخاب در كاهش ب يانضباطي دان شآموزان در مدرسه ازنظر آماري ) 05 / )P<0
و باليني تأثير معن يداري دارد. بنابراين توصيه م يشود از آموز شهاي اين بسته، كه برگرفته از
مباني آموزش ي درماني نظرية انتخاب است، ازطريق مراكز مشاوره و ب هويژه هست ههاي مشاورة
آموز شوپرورش ب هصورت فردي و گروهي استفاده شود.
-
توصيفگر فارسي
بستة آموزشي , مديريت رفتار , نظرية انتخاب , بي انضباطي , دانش آموزان
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1401
-
دوره
21
-
جلد
1
-
شماره سريال
81
-
صفحه
165-189
-
ماه
بهار
-
لينک به اين مدرک :