-
شماره ركورد
992
-
عنوان مقاله
شناسايي شاخصهاي منش مربيگري مديران مدارس مقاطع ابتدايي
-
يادداشت - جزئيات
-
چكيده
مدير به منزلۀ مربي به كاركنان كمك مي كند باور كنند كه م يتوانند رفتارها و فعاليت هاي
ب همراتب اثربخش تر، كاراتر و نوآورانه تري در قياس با قبل داشته باشند. ب هعلاوه، داشتن منش
خوب نيز فرايند موفقيت را در مربيگري تسهيل م يكند. بر همين اساس، در اين پژوهش به
شناسايي شاخص هاي منش مربيگري مديران مدارس مقطع ابتدايي پرداخته م يشود تا براي
استفاده كنندگان از نتايج پژوهش و علاقه مندان به مربيگري در محيط مدرسه مفيد واقع شود.
رويكرد اين پژوهشْ كيفي و از نوع تحليل محتواست. مشاركت كنندگان اين پژوهش به صورت
هدفمند و از ميان 15 نفر از استادان دانشگاه و مديران مدرسه انتخاب شد هاند. ابزارِ پژوهش
مصاحبۀ نيم هساختاريافته است و تجزي هوتحليل داده ها نيز ازطريق فن مضمون بررسي شده
است. براي تأييد روايي پژوهش از روش مثل ثسازي و براي تأييد پايايي از روش هولستي
استفاده شده است. نتايج پژوهش به شناسايي هشت مقولۀ اصلي شامل تعالي و برتري،
پاس خگويي، مشارك تطلبي، انسانيت، تواضع، خدمتگزاري، عدالت محوري و صداقت و 30 مقولۀ
فرعي منجر شد. ازآنجاكه مدارس مركز فرهنگ سازي كشورند و تأثير بسزايي در اين زمينه
دارند استفاده از نتايج اين پژوهش م يتواند الگويي مفيد براي معلمان و مديران مدارس باشد.
-
توصيفگر فارسي
الگو , مربيگري , منش , مديران , مدرسه
-
توصيفگر لاتين - جزئيات
-
عنوان نشريه
نوآوري هاي آموزشي
-
وضعيت نشر - جزئيات
-
سال
1401
-
دوره
21
-
جلد
3
-
شماره سريال
83
-
صفحه
47-68
-
ماه
پاييز
-
لينک به اين مدرک :