اثربخشي فلش كارت ديجيتالي و پويانمايي در يادسپاري واژه هاي عربي دانش آموزان پسر متوسطۀ اول شهرستان اهواز
يادداشت - جزئيات
چكيده
با توجه به شرايط محيطي كشور ايران و همسايگ ياش با كشورهايِ عربي يادگيري زبان عربي
ب همنزلۀ زبان دوم اهميت فراواني دارد. به اين منظور، زبان عربي در دورۀ اول و دوم مقطع متوسطه
آموزش داده م يشود. اين مقاله به مقايسۀ رو شهاي تدريس در حفظ و يادسپاري واژ ههاي عربي
دان شآموزان پسر در دورۀ متوسطۀ اول شهرستان اهواز م يپردازد. ب همنظور يادسپاري 200 واژه،
پس از آموزش افراد در كلا سهاي مرسوم و آموزش تكميلي در سه گروه مطالعاتي به سه روش
تدريس مرسوم، بر اساس طرح تحقيق، فل شكار تهاي ديجيتالي و پويانمايي تهيه شد. طبق
اين مقايسه، 8 هفته پس از شروع آموز شها، در پ سآزمون، روش فل شكار تهاي ديجيتالي و
پويانمايي با ضريب خطاي 05 / 0 تفاوت معناداري با روش تدريس مرسوم داشتند. اما با گذشت
16 هفته از آموز شها و در مرحلۀ پيگيريْ روش ب هيادسپاريِ واژ هها با استفاده از پويانمايي فقط با
ضريب خطاي 01 / 0 تفاوت معناداري در مقايسه با روش تدريس مرسوم و فل شكار تهاي ديجيتال
داشت. همچنين اين روش با ميانگين ب هيادسپاري بيش از 128 واژه موفق بوده است.