چکيده
در اين چند سال بعضي از شركتهاي خارجي و ايراني براي فروش كالا و ارايه خدمات خود از روشي استفاده كرده اند كه به آن بازراريابي چند سطحي (itluiM leveL gnitekraM) گفته مي شود. اسامي ديگر اين روش بازاريابي شبكه اي، بازاريابي زنجيره اي و بازاريابي هرمي است . ايده كلي اين روش ها در واقع بازي با پول است : پولي را از يك نفر بگير و او را وادار كن تا براي رسيدن به سود دو يا چند نفر ديگر را وادار به اين كار كند! فروش كالا، ارايه خدمات و يا بيان اهداف خير خواهانه همگي براي دادن ظاهري اقتصادي و سالم استفاده مس شود. شبكه مشتريان با چه سرعتي رشد مي كند؟ چه مدت طول مي كشد تا شبكه اشباع شود؟ چند درصد در اين فعاليتها سود مي كنند و چند درصد ضرر و چقدر؟ ...