چکيده
هدف از تهيه اين پروژه آماري به دست آوردن اطلاعاتي راجع به سيستم آموزشي و اهداف خانه رياضيات اصفهان و تاثيرات آن بر يادگيري دانش آموزان و بررسي نحوه عملكرد دانش آموزان در چنين مكان نويني مي باشد. به اين منظور 50 پرسشنامه حاوي 15 سوال كه 6تاي آنها سوالات باز مي باشند تهيه گرديده و در اختيار 50 دانش آموز ( 26 نفر دختر و 24 نفر پسر ) قرار داده شده است كه همگي عضو خانه رياضيات بودند و دوره هاي آشنايي با رياضيات را گذرانده بودند. در طراحي پرسشنامه مطالب زير مد نظر بود: نحوه آشنايي دانش آموزان با اين مكان ، علاقه دانش آموزان به رياضي در گذشته ، علاقه دانش آموزان به رياضيات بعد از آمدن به خانه رياضيات ، تاثير خانه رياضيات بر دانش آموزان در زمينه علاقه نسبت به رياضي و پيشرفت در درس رياضي و عملكرد در كار هاي گروهي ، ميزان استفاده دانش آموزان از امكانات خانه رياضيات از جمله كتابخانه و آزمايشگاه و كامپيوتر، بررسي تاثير خانه در ارتقاي سطح علمي دانش آموزان و همچنين تاثير آن در محيط هاي ديگر. در كل سوالات به گونه اين مطرح شده است كه بتوان نقاط ضعف و قدرت اين مكان را شناخت . نمونه 50 نفري به طور تصادفي از اعضاي خانه انتخاب شده است و پس از تكميل پرسشنامه و با استفاده از برنامه آماري batinimبراي داده هاي بدست آمده از هر سوال نمودار دايره اي و نمودار مستطيلي رسم شده است و با استفاده از برنامه آماري sspsبراي اطلاعات بدست آمده از هر سوال جدولي رسم شده است . سپس در بخش ديگر به تجزيه و تحليل نمودار ها و جدول ها پرداخته شده است .